最新記事

2014年3月27日木曜日

Mere Guru Dev


Mere Gurudev, charanon par sumana shraddha ke arpita hai
(我がグルよ、あなたの御足に、私の浄信の花々を捧げます。)
Tere hee dena hai jo hai. Wahi tujha ko samarapita hai
(わたしのすべては、あなたがお授けくださったものです。)

My Gurudev I offer these flowers of my faith at your feet
Whatever I have, you have given to me, and I dedicate it all to you.


Na priti hai pratiti hai,
(私には愛もなく、あなたのことも理解していません。)
na hi puja ki shakti hai
(あなたを礼拝する強さですら持っていません。)
Meraa yaha man, meraa yaha tan, meraa kan kan samarapita hai
(しかし、この私の身口意、私の細胞すべてに至るまで、すべてをあなたに捧げます。)

I have no love, nor do I know you.
I don’t even have the strength to worship you,
But this mind of mine, this body of mine,
my every atom is dedicated to you.


Tuma hee ho bhaava men mere,
(あなたは私の心に住まわれし唯一の御方)
vicharon mein, pukaron mein.
(私はあなただけを思い、あなただけに呼びかけるのです。)
Banaale yantra ab mujhko
(私をあなたの道具にしてください。)
mere saravatra samarapita hai
(私のすべてをあなたに捧げます。)

You are the only one in my heart and my thoughts.
You are the one who I call out to.
Now Make me your instrument…all I am I offer to you


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...